ПОСВЯТА В ЧИТАЧІ
Мета: Сприяти ознайомленню п'ятикласників з бібліотекою;формуванню почуття поваги та шанобливого ставлення до книги, потреби користуватися бібліотекою;вихованню любові до книги та бажання читати.
Обладнання: медіпроектор, екран,комп'ютер,книжкова виставка найкращих видань та книг, подарованих учнями.
Бібліотекар:
-Доброго дня, дорогі п'ятикласники!Сьогодні наша перша зустріч в бібліотеці гімназії. Ми з вами поговоримо про бібліотеку, про книгу,а ще побуваємо в місті цікавих розваг.
Хто з вас знає походження слова бібліотека?
(Відповіді учнів)
Так “бібліо”-це книга, а “тека”-зберігання.
1- учень.
-Відомо,що люди збирали книги багато століть тому.Так у середині V століття жив персидський вчений візир Сахіб. Він дуже полюбляв читати і склав велику бібліотеку,яка нараховувала 117 тис. книг.Але державний діяч і воїн Сахіб більшу частину свого життя проводив у сідлі,тож у походи брав бібліотеку.
Книги перевозили 400 верблюдів.Вони йшли за алфавітом і караванник - “ бібліотекар” легко знаходив потрібну Сахібові книгу.
2- учень.
-Найбільша бібліотека в Україні -Центральна наукова бібліотека ім.Вернадського,Україна має кілька сотень тисяч дитячих та шкільних бібліотек.Наша бібліотека- одна з них.До ваших послуг- просторий ,світлий і затишний читальний зал,абонемент,засоби для перегляду відеофільмів.Куди б ви не пішли у цій кімнаті, скрізь з вами будуть друзі-книги.За час навчання в гімназії ви матимете змогу познайомитись з ними.А їх у нас багато.
Бібліотекар:
- Отже, бібліотека-це заклад, де не тільки зберігаються, а й видаються книги для тимчасового коритсування.Ця кімната-книжкове місто. Вулицями цього міста є книжкові полиці.У містечку працюю я ,
бібліотекар-Багінська Леся Вікторівна, а ви є гостями цього міста -читачами.Наша бібліотека складається з двох відділів- абонементу і читального залу. На абонементі книжки видаються додому, а в читальному залі - ні.
Усі книжки розміщені за темами на стелажах в алфавітному порядку.У читальному залі ви можете познайомитися з книгами, які знають усе-це енциклопедії,словники,довідники.А ще в бібліотеці багато книжкових виставок,які існують для того ,щоб привернути увагу читачів до цікавих книг.На цій полиці стоять книги,які тільки надійшли до бібліотеки- “Нові надходження”. У кожного читача в бібліотеці є свій документ ,який називається читацький форимуляр.
У ньому бібліотекар записує книжки ,які ви хочете прочитати дома.
-Дорогі п'ятикласники!Сьогодні ми вас приймаємо до нашої гімназійної бібліотеки.Сьогодні ви станете повноправними читачами.Але перед тим,як записати вас до бібліотеки,хочу нагадати вам,як потрібно користуватись бібліотекою:
- в бібліотеці необхідно вести себе тихо, не заважати іншим читати;
- книгу в бібліотеку необхідно повертати вчасно;книга береться на 30 днів;читачів,які невчасно повертають книги називають боржниками;
- бережливо поводитися з книгами;
- не порушувати порядку розміщення книг на полицях.
-А зараз перевіримо,чи уважно ви мене слухали.Спробуйте відгадати загадки,які склав для вас М.Людкевич.
- Щодня приходим в храм духовний,
Що мудрості і дива повен.
Гортаєм сторінки чудові,
Світ пізнаєм у рідній мові.
Це не кіно, не ігротека,
Дитяча це ...(Бібліотека)
І веселих і сумних
Допоможе вам не пекар,
А знавець, ...( Бібліотекар)
Вдома-син,
В театрі ти -глядач.
А як зайдеш в бібліотеку,
Будеш зватися ...(Читач).
І не плітки чи смішки,
І не брязкальця-прикраси,
А улюблені ...(Книжки).
І на кілька років зник.
І тебе вже називають
Не інакше ,як ...(Боржник).
- Додому дасть книжки в момент
Відділ цей ...(Аабонемент)
Бібліотекар:
-У кожного з вас є книги,які особливо подобаються, а можливо з'являться у нашій бібліотеці.Одному до вподоби казки, другому-твори про війну,сміливих людей,третій -полюбляє веселі оповідання.Але всі книжки потребують бережливого ставлення до них.Якого ж саме ставлення,можливо вже хтось знає?
(Відповіді учнів)
-Так, діти. Запам'ятаймо ці правила.
- Беріть книгу чистими руками.
- Не перегинайте книжки.Від цього випадають сторінки.
- Не кладіть в книжку олівець,від цього вона рветься.
- Не згинайте листків-користуйтеся закладинками.
- Не читайте книжку під час їжі.
- Щоб книга і підручник довго служили,обгорніть їх.
-А зараз зупинка у місті цікавих розваг.
1. Пофантазуйте і зобразіть з допомогою елементів костюмів героїв казок:
- “Снігова королева”
- “Жив був пес”
- “Коза-дереза”
2. Визначте “зайве” слово:
- газета, книга,бібліотека, журнал;
- письменники, художники,друкарі,комбайнери;
- “Вперед”, “Пізнайко”, “Факти”, “Київська правда”.
3. Бліц-турнір.
- Хто живе в хатинці на курячих ножках?(Баба Яга).
- Який орган у людини називають мотором?(Серце).
- На скільки днів видається книга у біблотеці?( 30).
- Де живе Карлсон?(На даху).
- Що їдять з нагоди дня народження?(Торт)
- У чиє царство потрапив Кай?(Снігової королеви).
- Що росте вниз головою?(Бурулька).
- Якими руками беруть книгу?(Чистими).
- Як у казках називають Лисицю?(Сестричка).
- Мишка Джері ,а кіт... ?(Том).
- Ніс у слона?(Хобот).
- Платтячко для пальців?(Рукавички).
- Вона замість носа у сніговика?(Морква).
- Місце в бібліотеці,де видають книги додому?(Абонемент).
- Дерево,на якому голки замість листя?(Ялинка).
- Що загубила Попелюшка на балу?(Черевичок).
- Їдальня для птахів?(Годівничка).
- Хто найбільше від усіх полюбляє мед?(Вінні-Пух).
- Книги,які знають усе?(Енциклопедія).
- Білий кінь, у чорну смужку?(Зебра).
- Хто котився,котився й докотився?(Колобок).
- Місце в бібліотеці,де працюють з книгами?(Читальний зал.)
- Як звали курочку,що знесла золоте яєчко?(Ряба).
- Документ читача?(Формуляр).
Бібліотекар:
-Вітаємо вас п'ятикласники зі вступом в сім'ю читачів.Бажаємо вам прочитати найкращі книги ,взяти з них багато корисного для себе і стати, ще більш ерудованими.
А зараз ви отримаєте свій читацький документ і вже нарешті зможете підібрати собі книгу для читання.
Успіхів вам!
|